Google

Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód

Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)

Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!



poniedziałek, 10 września 2007

Kolejność reklam AdSense

Położenie reklam AdSense na stronie znacznie wpływa na ich klikalność. Ale na zarobki wpływa nie tylko położenie na stronie (w stopce, lewym menu, w nagłówku, wewnątrz tekstu) ale również położenie w kodzie HTML strony!

Na początek kilka słów na temat mechanizmu dostosowywania reklam do treści strony. Jak zapewne wiesz, reklamy na Twojej stronie pochodzą z systemu AdWords. Reklamodawcy określają tam maksymalne stawki za jedno kliknięcie (CPC) a następnie reklamy konkurują między sobą o miejsca w jednostkach reklamowych. Jeśli masz jedną jednostkę z czterema miejscami na reklamy, wtedy wylądują tam cztery reklamy, które zarobią dla Ciebie najwięcej pieniędzy. Niekoniecznie oznacza to reklamy o najwyższym CPC, ale reklamy o najwyższym eCPM (efektywnym zarobku, jaki osiągniesz po 1 000 wyświetleń danej reklamy, jest to iloczyn zarobku za kliknięcie i CTR (ten ostatni pokazuje ile wyświetleń reklamy kończy się kliknięciem)). W teorii ma to na celu zwiększyć Twoje zarobki. W praktyce może być różnie. Nie wiem dokładnie, czy ten eCPM używany do "licytacji" między reklamami jest określany dla jednej Twojej strony, dla jednego Twojego konta czy dla całej sieci reklamowej AdSense. Od tego zależy, czy ta metoda wybierania reklam będzie najlepsza globalnie czy najlepsza dla każdego wydawcy AdSense z osobna.

Jeśli masz na swojej stronie więcej niż jedną jednostkę, system wybiera ileśtam najlepszych reklam. Odpowiednio do liczby miejsc. Ale najlepsze reklamy, tzn. te, które mają najlepsze zarobki, umieszcza w pierwszej jednostce reklamowej. A dla AdSense pierwsza jednostka to ta, która jest umieszczona najwcześniej w kodzie HTML strony.

Teraz wyobraź sobie sytuację, w której Twoja najlepsza jednostka reklamowa jest na przykład umieszczona na początku drugiego akapitu tekstu. Ma ona najlepszy CTR ze wszystkich, sprawdziłeś (sprawdziłaś) to za pomocą kanałów spersonalizowanych. Tymczasem jest to druga jednostka reklamowa, bo pierwsza jest w górnym menu. I teraz najlepsze reklamy lądują na górze a nie tam, gdzie ludzie klikają najczęściej.

Jak to zmienić? Jedyna znana mi metoda, to wykorzystanie do wyświetlania się reklam warstw >div<. Można za pomocą atrybutów tego znacznika określić dokładnie położenie otoczonego nim fragmentu. I tak należałoby robić. Po szczegóły odsyłam do kursu HTML, bo nie czuję się dostatecznie obeznany z tematem.

Komentarzy: 5

Florchakh napisał (napisała)...

No fajnie, tylko gdzieś słyszałem że Google potrafi zbanować za pozycjonowanie absolutne dla AdSensów.

Zwrócić uwagę, że Google mogłoby w bardzo łatwy sposób rozwiązać ten problem - poprzez wprowadzenie numerowania dla jednostek reklamowych na stronie.

Ale porada fajna, potrafi mocno poprawić zarobki więc warto wziąć to pod uwagę podczas tworzenia projektu strony pod reklamy AdSense (właśnie o tym pisałem wczoraj na blogu) :)

Przemysław Plackowski napisał (napisała)...

No nie do końca mogę się z tym zgodzić. U mnie na samym początku kodu znajdowały się linki reklamowe, potem kolejne, a dopiero w trzeciej kolejności reklamy 300x250. Największy CTR miałem tych na początku kodu, ale kasy z tego miałem nieporównywalnie mniej niż na reklamach 300x250, znajdujących się jak wspomniałem, niżej w kodzie.

Krzysztof Lis napisał (napisała)...

Jeśli dobrze Cię zrozumiałem, najpierw miałeś na stronie dwie jednostki linków a dopiero potem "zwykłą" jednostkę reklamową. To by wszystko tłumaczyło, bo jak rozumiem jednostki linkowe rozliczane są osobno.

Jeśli źle Cię zrozumiałem, być może to kwestia algorytmu oceniającego "które reklamy zarobią wydawcy najwięcej". Jeśli porównuje on eCPM dla dostępnych reklam osiągane w całej sieci AdSense, może dawać nienajlepsze efekty dla pojedynczych wydawców...

Anonimowy napisał (napisała)...

kurcze może i piszesz mądrze jest jednak jedno "Ale" robisz to strasznie nudno ;/ normalnie nie chcę się tego czytać przez pół posta lanie jakieś głupoty zamiast od razu na temat i konkretnie ;/

Krzysztof Lis napisał (napisała)...

No cóż mogę powiedzieć... postaram się poprawić...