Sensem istnienia kanałów w AdSense jest możliwość wyświetlania i badania skuteczności różnych jednostek reklamowych. Do wykorzystania dostępne są kanały URL i kanały spersonalizowane. Te pierwsze służą do monitorowania zachowania reklam pod konkretnym adresem URL – można sprawdzać skuteczność reklam w całym serwisie, domenie, katalogu, czy nawet jednej podstronie. Z kanałami URL nie da się zrobić nic bardzo ciekawego, więc na razie zostawię je w spokoju. Dziś napiszę o tym, jak używać kanały spersonalizowane.
Największa zaleta kanałów spersonalizowanych jest taka, że można je ze sobą łączyć. Jedna jednostka reklamowa może należeć naraz do kilku kanałów i to jest w tym wszystkim najlepsze. Z ich pomocą można naprawdę dobrze zbadać skuteczność poszczególnych jednostek reklamowych i ich parametrów.
Wyobraźmy sobie, że chcemy sprawdzić, co sprawuje się lepiej:
Tworzymy więc 10 kanałów spersonalizowanych, po jednym na każdy z badanych wariantów. Samo stworzenie kanałów spersonalizowanych niestety nie wystarcza, trzeba wygenerować nowy kod każdej jednostki reklamowej, „dołączając ją” do każdego kanału, który nas interesuje.
Przypuścmy, że mamy umieszczoną na początku artykułu jednostkę 336x280 o jasnoszarym tle, wyrównaną do prawej. Włączamy więc ją do kanałów: 1a (literkami a i b będę oznaczać poszczególne warianty dla badanych właściwości), 2b, 3b, 4a, 5a. I analogicznie dla wszystkich pozostałych jednostek znajdujących się na stronie.
Możemy też sprawdzać, GDZIE notujemy najwięcej kliknięć – w przypadku umieszczenia jednostki reklamowej w nagłówku strony, menu i treści artykułu trzeba stworzyć trzy kanały spersonalizowane. Odpowiednio dołączając jednostkę do kanałów możemy sprawdzić, jakie jest najlepsze miejsce na umieszczanie reklam w serwisie.
Teraz wyobraźmy sobie, że otwieramy statystyki wyświetleń reklam w AdSense (czyli raport), z pokazanymi wszystkimi kanałami spersonalizowanymi. Na takim raporcie doskonale widać, które parametry jednostki reklamowej są najlepsze.
Na przykładzie mojej witryny, sprawdziłem, że lepiej klikane są jednostki reklamowe znajdujące się na początku artykułu, w schemacie kolorystycznym taki jak schemat witryny i najlepsze są duże jednostki reklamowe.
W kwestii samych kanałów spersonalizowanych to tyle, więcej napiszę następnym razem, przy okazji omawiania metod na testowanie najlepszych rozwiązań.
Jeśli mój tekst za mało wdaje się w szczegóły i jakaś kwestia wymaga dodatkowego wyjaśnienia, proszę o info w komentarzu. :)
Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód
Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)
Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!wtorek, 20 marca 2007
Kanały spersonalizowane w AdSense
Opublikował Krzysztof Lis o godzinie 21:32
Etykiety: AdSense
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Komentarzy: 4
Fajnie byloby gdybys porobil screenyi przedstawil towszystko na obrazkach ;)
ps. fajny blog
Jeśli mam być szczery, to nie wiem za bardzo, jaką wartość miałyby w tym tekście obrazki, tzn. co miałyby one pokazywać. Jeśli będę wiedział na czym mam się skoncentrować, będę mógł spróbować... :
chodzilo mi o cos takiego
https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=32614&sourceid=aso&subid=ww-ww-et-asui&medium=link#custom
ale juz znalazlem :)
Ponieważ podany przez Ciebie link nie wyświetla się w całości, pozwoliłem sobie go skrócić: tiny.pl/cs78.
Napisz komentarz