Google

Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód

Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)

Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!



piątek, 30 marca 2007

Kanały URL w AdSense

O istnieniu kanałów URL pisałem w tekście “Kanały spersonalizowane w AdSense”, ale dziś przyszła pora na to, by opowiedzieć trochę o tym, jak się ich używa.

Kanały URL są bardzo przydatne, bo pozwalają monitorować skuteczność reklam na podstronach, witrynach, katalogach, bez umieszczania każdej jednostki reklamowej w obrębie kanału, jak to ma miejsce w przypadku kanałów spersonalizowanych.

Natchnienie do napisania tego posta pojawiło mi się, gdy kilka dni temu zauważyłem nieścisłości w statystykach między kanałami URL a kanałami spersonalizowanymi.

Mam witrynę, nazwijmy ją mianem po prostu www.witryny.pl. Ostatnio przenosiłem jeden z moich działów spod adresu www.witryna.pl/dział pod adres dział.witryna.pl. Niby nic, ale zauważyłem pewne nieścisłości w statystykach. Kanał URL dla www.witryny.pl pokazywał mi zarobki rzędu X a kanał spersonalizowany dla jednej z jednostek (336x280) pokazywał zarobki 4/3*X. Zacząłem się zastanawiać po dwóch czy trzech dniach, czemu to nie ulega zmianie (uważałem, że to chwilowa fluktuacja). Dziś w końcu doszedłem, czemu to nie działało. Nim wyjaśnię, opowiem o metodach stosowania kanałów URL.

Kanał witryna.pl pozwala na monitorowanie wszystkiego, co dzieje się wewnątrz tej domeny. A więc zlicza kliknięcia i wyświetlenia na www.witryna.pl, poddomena.witryna.pl oraz witryna.pl/dział/artykuł.htm.
Kanał www.witryna.pl zlicza kliknięcia w tej poddomenie, we wszystkich katalogach, itd.
Kanał www.witryna.pl/katalog zlicza dane dla tego katalogu i wszystkich plików wewnątrz.
Kanał www.witryna.pl/ścieżka/plik.htm zawiera tylko dane dla tej jednej podstrony. Ale jeśli jest to plik tworzący dynamiczną zawartość, wtedy będą tu pokazane wszystkie dla wszystkich dynamicznych wersji tego pliku.

Teraz wyjaśnienie, czemu statystyki mi się nie zgadzały. Otóż miałem założony kanał na www.witryna.pl a nie na witryna.pl. Zatem przeniesiony na poddomenę dział nie był rozliczany przez główny kanał URL dla mojej witryny, ale reklamy na nim wyświetlane były rozliczane w odpowiednich kanałach spersonalizowanych.

Jak warto używać kanałów URL?

W pierwszej kolejności musisz mieć kanał URL osobno dla każdej witryny. To po to, by wiedzieć, na której z witryn powinieneś (powinnaś) skoncentrować swoje wysiłki, by zarabiać jak najwięcej.
Jeśli witryna ma kilka działów tematycznych, poumieszczaj je w osobnych katalogach lub domenach, by monitorować skuteczność działów.
Ja mam osobne kanały URL dla niektórych artykułów, bo mnie po prostu ciekawi, jak sobie radzą. Ale ponieważ nie chciało mi się dodawać kanałów URL dla wszystkich artykułów, tak naprawdę niewiele danych mi to daje.

A czemu potrzebne Ci są dane, o których wspominałem powyżej? Bo warto wiedzieć, której witrynie / działowi należy poświęcić więcej czasu na tworzenie nowej zawartości, pozycjonowanie, zdobywanie linków, etc.

Komentarzy: 4

Anonimowy napisał (napisała)...

czesc, przepraszam ze tu tak pisze ale mam problem z bloggerem, nie wiem jak dodac funkcje "read more" lub jak to tu jest nazwane "Przeczytaj resztę artykułu..." stronke pomocy znalazlem ale nie wiem gdzie co wszadzic :/

Krzysztof Lis napisał (napisała)...

Opiszę to wkrótce. Jeśli podasz adres mailowy, mógłbym Cię o tym powiadomić.

Anonimowy napisał (napisała)...

mops-xxx@o2.pl, Czekam z niecierpliwością :]

Anonimowy napisał (napisała)...

Witam autora bloga. Zainteresowalem sie adsense i mialbym pytanie... Czy jest mozliwa Twoja pomoc dla poczatkujacych, takich jak ja? Jesli trzepiesz z tego kase, niezla kase, lub wiesz jak to zrobic, to napisz do mnie. Jestem w stanie zainwestowac troche kasy i mysle , ze i Ty na tym bys skorzystal... W razie zainteresowania prosze o kontakt na maila simpaticoman@o2.pl