Raporty w Google AdSense pozwalają przeglądać statystyki skuteczności reklam AS we wszystkie możliwe sposoby. Aby je dobrze wykorzystać potrzebne są kanały spersonalizowane i kanały URL. Zakładając hipotetycznie, że masz już u siebie na koncie kanały obydwu typów, pozwolę sobie dziś podać kilka przykładów, jak wykorzystać raporty do tworzenia różnych zestawień.
I jakie ja stosuję. :D
Oczywiście cały czas porównujemy opcję "Wybierz produkt" -- "AdSense dla treści". Skierowaniami i AS dla wyszukiwania na razie się nie zajmujmy, jako że w ogóle o tych dwóch modułach nie pisałem.
1. Porównanie skuteczności jednostek reklamowych.
Zaznaczamy w polu "Pokaż" opcję "dane kanału" a w okienku, które się pokaże kanały spersonalizowane, które chcemy porównywać oraz zaznaczamy "Grupuj według: Kanał". Wybieramy interesujący nas przedział daty, pozostałe pola bez zmian.
2. Przegląd zarobków z miesiąca.
"Pokaż" -- "dane skumulowane", jeśli interesują Cię zarobki w całości. "dane kanału", jeśli chcesz zobaczyć tylko niektóre kanały. Domyślnie -- "Grupuj według" -- "Data", ale jeśli chcesz obejrzeć osobno dane dla kilku kanałów, zaznacz "Oba". Jeśli interesują Cię dane dla całego miesiąca, zaznacz tu "Kanał".
3. Porównanie różnych stron, podstron, katalogów.
Analogicznie jak w punkcie 1., ale zaznaczamy interesujące nas kanały URL.
4. Statystyki dla poszczególnych reklam, nie jednostek.
Pole "Pokaż dane wg [?]" ustawiamy na "Indywidualna reklama". Widzimy wtedy, jakie są statystyki pojedynczych reklam. Prawda, że znacznie gorsze, niż dla całych jednostek (w sumie nic dziwnego ;) ).
Zaznaczenie pola "Pokazuj dane według typu skierowania - kontekstowy lub na stronę [?]" pozwala zobaczyć, gdzie pokazują się reklamy kierowane na stronę. O tym, czym są takie reklamy i jakie są korzyści z ich wyświetlania, napiszę wkrótce. :D
Aha -- z kanałów i raportów korzystać trzeba, tylko z ich pomocą można zwiększać zarobki Google AdSense. Jak to zrobić wykorzystując testy szeregowe i równoległe napiszę innym razem.
Ta lista prawdopodobnie nie wyczerpuje różnych fajności, które można zrobić z raportami AdSense. Zwłaszcza z wykorzystaniem eksportowania raportów w plikach CSV do Excela lub podobnego programu.
Jak zwykle, proszę o komentarze.
Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód
Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)
Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!niedziela, 25 marca 2007
Raporty w Google AdSense
Opublikował Krzysztof Lis o godzinie 21:50
Etykiety: AdSense, optymalizacja
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Komentarzy: 0
Napisz komentarz