W dzisiejszym krótkim poście powiem kilka słów na temat linków partnerskich. Jak się je tworzy, używa i dlaczego jedne są lepsze, niż inne.
Przykład linku partnerskiego na przykładzie księgarni Lideria:
Blogging. PrzewodnikWskazany fragment służy za identyfikator partnera. W innych sytuacjach nazwa tego parametru to np. refid albo zwykłe id. Jeśli ten sam fragment pojawia się w kilku linkach, można być pewnym, że to właśnie identyfikator partnera.
http://www.lideria.pl/sklep/opis?nr=31424&idp=393
Niektóre programy partnerskie oferują inny sposób budowania linku partnerskiego. Przykładowo Złote Myśli tworzą link poprzez dodanie nie parametru a adresu pliku. Zamiast więc tworzyć link w sposób
http://zlotemysli.pl/?ksiazka=numer&inneparametry=costam&numerpartnera=takitoatakilinki tworzy się tak:
http://zlotemysli.pl/identyfikatorpartnera.php?ksiazka=numer&inneparametry=costamDzięki temu link dla internauty, który nie zna tego programu partnerskiego wygląda nieszkodliwie i nie pojawia się u niego syndrom "psa ogrodnika".
Warto ten identyfikator wybrać jakiś nieszkodliwy, zbliżony do pojawiających się na normalnych witrynach, np. opis.php albo main.php a nie wpisując swój nick (np. extrawertyk.php) czy cokolwiek innego (aaaabbccc.php).
O ukrywaniu linków partnerskich wspomnę innym razem.
Komentarzy: 0
Napisz komentarz