autorem artykułu jest Marcin de Lehenstein Werndl
Odpowiedzią na powyższe pytanie jest prosty zabieg:
wdrożenie na blogu bardzo dobrej wewnętrznej nawigacji.
Szablon bloga najczęściej pokazuje główne menu, z kategoriami wpisów, linkami do zewnętrznych stron, blogrollem. Brakuje linków do konkretnych notek, użytkownikom nie zawsze chce się zgadywać co zawiera pokazana w spisie kategoria, nie mówiąc już o tym, że na menu główne rzadko się spogląda (zwłaszcza gdy czyta się długi wpis).
Dlatego na firmowym blogu, opartym o Wordpress, wdrożyliśmy plugin, dzięki któremu na końcu wpisu można dodawać linki do podobnych artykułów. Efekt - dużo dłuższy czas przebywania w serwisie i dużo więcej przeglądanych podstron. Ma to jeszcze taką zaletę, że ktoś wchodząc z wyszukiwarki najczęściej trafia na konkretną podstronę, potem nie przechodzi do strony głównej tylko kończy swoją wizytę. Dzięki sugerowanym linkom zagłębia się dalej i dalej...
Plugin zainstalowany w naszym Wordpress to Terong Related Links.
Jeżeli natomiast nie masz możliwości instalowania pluginów lub na platformę Twojego bloga nie ma podobnego mechanizmu, dopisuj linki do artykułów ręcznie. I prześledź, jak przebiegają wizyty Internautów.
Takie rozwiązanie wpływa również dobrze na indeksowanie strony przez wyszukiwarki, co docelowo prowadzi do wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Polecam wdrożenie i przetestowanie takiego rozwiązania.
--
Marcin de Lehenstein Werndl zajmuje się koordynacją projektów w firmie Laboratorium Sztuki Pi. Wiele jego artykułów znajdziesz również na firmowym blogu.
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód
Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)
Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!wtorek, 1 maja 2007
Jak zatrzymać Internautę na swoim blogu?
Opublikował Krzysztof Lis o godzinie 22:07
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Komentarzy: 0
Napisz komentarz