Google

Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód

Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)

Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!



wtorek, 16 października 2007

Uwaga na reklamy CPM!

Dziś zablokowałem filtrem reklam konkurencyjnych reklamę, która osiągała astronomiczny, kilkudziesięcioprocentowy CTR. Ktoś mógłby powiedzieć, że strzelam sobie w stopę, ale ja to zrobiłem celowo i powtórzę w razie potrzeby!

Bo to nie CTR powinien być jak największy, tylko eCPM.

Zablokowałem bowiem reklamę CPM. To taka reklama, którą reklamodawca kieruje na poszczególne witryny. Płaci on nie za każde kliknięcie a za ilość wyświetleń. Więc mają na przykład 200 wyświetleń tej reklamy i powiedzmy 120 kliknięć, wcale nie zarobimy kokosów. Dostaniemy 2/10 stawki CPM, którą on ustawił. Na przykład 2/10 z 0,35$. Niedużo, prawda?

Rzuciłem okiem na wczorajsze statystyki jednego z moich blogów. Zobaczyłem, że jest na nim wyświetlana reklama skierowana na witrynę. Olbrzymi CTR, ale minimalny zarobek. Wszedłem więc na bloga, przyjrzałem się, która z reklam może być klikana najczęściej i zablokowałem ją filtrem reklam konkurencyjnych. :)

Jak sprawdzić, czy mamy takie reklamy? W edytorze zaawansowanych raportów zaznacz odpowiednie pola tak, jak na poniższym obrazku.


Komentarzy: 7

Anonimowy napisał (napisała)...

Zarabianie na blogach is a SEO contest ? I think I saw this seo contest a couple of months ago...

So...You are first for the moment..Good...But if you think it is with your fucking action on a WP themes...A RSS Feeds don't give you anything for SEO...

See you on the next seo contest... On second position :-)

Krzysztof Lis napisał (napisała)...

Nope, "zarabianie na blogach" simply means "earn money blogging" and as far as I know was never a SEO contest.

At the moment I am not only the first, but also the second. ;)

I am not sure what do you mean by "my f--king action on WP themes"?

Jak zdobyć pieniądze napisał (napisała)...

Hej Krzysztof, to bardzo ciekawe spostrzeżenie muszę sprawdzić jak tam u mnie jest :D

Listablogow napisał (napisała)...

Fajny blog :)

Silny napisał (napisała)...

Dobry art, spoko się czyta

www.zarabianiewsieci.jcom.pl napisał (napisała)...

Fajny blog :)

Traw napisał (napisała)...

Bardzo ciekawe artykuły i porady zamieszczasz na blogu warto zaglądać.