Google

Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód

Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)

Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!



wtorek, 10 kwietnia 2007

Blog bez reklam?

Przeszukując dziś sieć trafiłem na tekst "Blog miejscem zarabiania w internecie". Autor uważa, że kategorycznie blog nie powinien być sposobem na zarabianie pieniędzy przez umieszczanie na nim reklam czy podobne tego typu zabiegi.

Ja mam dokładnie odwrotne zdanie, w końcu moje blogi tworzę po to, by dla mnie pracowały.

Reod, autor podlinkowanego bloga uważa, że umieszczenie reklam na stronie przeczy idei prowadzenia bloga -- idei dzielenia się z czytelnikiem przemyśleniami, opiniami, informacjami.

Z tą opinią się nie zgadzam, bo w moim przekonaniu fakt umieszczenia reklam na stronie nie oznacza automatycznie, że przekaz dostarczany przez autora bloga traci na wartości. Oczywiście, można się zastanawiać, czy osoba polecająca na swoim blogu zakupy w jakimś sklepie internetowym robi to dlatego, że uważa ten sklep za wiarygodny i godny polecenia czy po prostu dostaje za to wynagrodzenie...

Oczywiście, zgadzam się, że autor bloga umieszczający na swojej stronie reklamy może stracić na wiarygodności, co jednak nie oznacza, że nie można z tym walczyć. Przecież to, że mam na swojej stronie reklamy kontekstowe nie oznacza od razu, że nie jestem obiektywny, prawda?

W moim mniemaniu blog różni się od zwykłej witryny tylko i wyłącznie formą wyrażania treści, które mogą być przecież identyczne. Jest łatwiejszy w prowadzeniu, choć być może mniej wygodny w czytaniu. Zastanawia mnie, czy autor podlinkowanego przeze mnie postu ma podobną opinię w kwestii zwykłych witryn www?

Trafiłem też dziś na witrynę Ad-free blog.org, ale tej ikonki u siebie nie umieszczę. ;)

Komentarzy: 4

Anonimowy napisał (napisała)...

Według mnie nie ma niczego w wykorzystywania bloga, jako źródła zarobków. Nie podoba mi się, że ktoś tworzy jakieś "przykazanie" i mówi innym, że tak być powinno.

Na dobrą sprawę blog to tylko kolejna, inna strona internetowa. Mogę jak traktować jak moje miejsce prywatne i gardzić reklamami, mam prawo. Ale mogę w ten sposób traktować także każdy inny typ strony - nie tylko bloga. No bo strona na Joomli jest dobra dla Adsense, a strona na WordPressie jest zła? :-D

Anonimowy napisał (napisała)...

Sorry za błędy, śpieszyłem się za bardzo :)

Krzysztof Lis napisał (napisała)...

Jestem w stanie zrozumieć, że blog jako medium kojarzące się z bardziej bezpośrednią wymianą opinii niż tradycyjne strony internetowe, zbliżoną bardziej do rozmowy przyjaciół niż tekstu w gazecie, może wydawać się złym miejscem na reklamy.

Ale tak samo jak bym polecił znajomemu rozmawiając z nim usługi firmy, z której będzie zadowolony, tak mogę zrobić to tutaj. Jeśli są dwie takie firmy, to naturalne, że polecę mu tę, która wypłaci mi prowizję, prawda?

Umieszczając reklamy na stronie traci się na wiarygodności, to na pewno, bo włączy się u czytelnika tryb podwyższonej ostrożności i oczekiwania na przekaz marketingowy. ;)

bhtrader napisał (napisała)...

Mi się ta "cała akcja" nie podoba - ale na dobra sprawę to się nie przyjmie, zresztą ci którzy chcą mogą reklam nie oglądać, np blokować js.

Pozdrawiam