Google

Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód

Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)

Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!



poniedziałek, 16 kwietnia 2007

Narzędzia Google dla webmasterów

Narzędzia Google dla webmasterów pozwalają dowiedzieć się sporo o tym, jak roboty wyszukiwawcze Google widzą naszego bloga (witrynę). To istotne z punktu widzenia pozycjonowania witryny.

Dziś przegląd funkcji i informacja, jak podłączyć bloga lub witrynę do tego systemu.

System składa się z czterech zakładek o wiele mówiących nazwach: diagnostyka, statystyka, linki i mapy witryn. Postaram się omówić te zakładki po kolei. Ale najpierw informacja o tym, jak uzyskać dostęp do tych narzędzi.

Na wskazanej na początku stronie wpisujemy adres witryny (bloga), którą chcemy dodać do tego systemu i klikamy OK. Pokazuje się zakładka diagnostyka z żółtą ramką z żarówką i napisem zweryfikuj własność witryny, klikamy w ten link i przechodzimy na następną stronę.

Metody weryfikacji własności są dwie: dodanie pliku o odpowiedniej nazwie na serwer (wygodne dla ludzi posiadających blog na własnym serwerze) i dodanie znacznika <meta> o odpowiedniej treści do kodu strony. Ta druga metoda jest wygodna dla osób posiadających bloga w serwisie bezpłatnych blogów, ale tylko jeśli masz możliwość edytowania kodu HTML strony.
Blogspot umożliwia edycję kodu HTML, należy przejść na zakładkę Template -> Edit HTML i tam zaraz po znaczniku <head> wkleić ten tag META, który otrzymasz w poprzednim kroku.
Po dodaniu tagu META / pliku należy kliknąć weryfikuj i sprawa załatwiona.

Teraz info o tym, co ciekawego można dowiedzieć się z narzędzi dla webmasterów.

1. Diagnostyka

W tej zakładce widzimy na początek błędy indeksowania. Można tu sprawdzić, które adresy URL nie były osiągalne dla robota indeksującego, co pozwala na usunięcie błędnego linka ze strony. Niestety nie ma informacji o miejscu, w którym znajduje się tenże link, więc czasem można zmarnować mnóstwo czasu na szukanie tego miejsca.
W tej zakładce można również ustawić szybkość indeksowania witryny przez robota (szczerze mówiąc nie wiem za bardzo co to daje) i ustawić preferowaną domenę do wyświetlania wyników wyszukiwania (z www. lub bez tego).

2. Statystyka

Chyba najciekawsza zakładka. Podaje informację o tym, na jakie hasła nasza witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania (niekiedy ciężko byłoby samemu na to wpaść) i z których wyszukiwań trafiają do nas goście. Jest też informacja o tym, w którym miejscu na liście wyników pojawia się nasz blog. Można tam znaleźć info o najczęściej pojawiających się w treści linków słowach i słowach pojawiających się w linkach (jako tzw. anchor text, czyli ten podkreślony fragment funkcjonujący jako link).

3. Linki

Tu z kolei widzimy jak do nas linkują. Widać tu ILE linków Google znalazło, do których podstron te linki prowadzą oraz GDZIE te linki się znajdują.

4. Mapy witryn

Mapy witryn (sitemaps) to odpowiednio spreparowane dokumenty XML, które podają Google'owi na tacy strony do zindeksowania. Zagadnienie na tyle ciekawe, że poświęcę mu osobny post i dziś nie będę pisać więcej na ten temat.

Komentarzy: 2

Anonimowy napisał (napisała)...

Ciekawe, bardzo mi pomaga ta srona w prowadzeniu bloga, jednak mam problem z dodaniem tegu Meta. ciągle pojawia się komunikat"dodany metatag w zlym miejscu". Co robie zle???

Krzysztof Lis napisał (napisała)...

Zaryzykuję hipotezę, że... wklejasz znacznik w złym miejscu. Jak rozumiem ten komunikat wyświetla Ci Blogger a nie Analytics? Musi się ten kod znaleźć między <head> a </head>, ja go wklejałem zawsze na samym początku strony, zaraz po pierwszym headzie.