Google

Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód

Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)

Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!



wtorek, 17 kwietnia 2007

Integracja Google Analytics z blogiem

Przed weekendem w poście “Google Analytics - darmowe statystyki” pisałem o tym, czym jest Analytics i jakie ciekawe wiadomości można z niego wyciągnąć.

Dziś instrukcja podłączania konta Google Analytics do bloga (czy odwrotnie), ze szczególnym uwzględnieniem blogów w Bloggerze. Zakładam, że masz już konto w serwisie Analytics...

Po otwarciu strony głownej GA klikamy na link + Add Website Profile, pozostawiamy zaznaczone Add a Profile for a new domain, poniżej wpisujemy adres bloga i klikamy Finish >>. Otrzymujemy kod do wklejenia do bloga i w tym momencie udajemy się na serwis blogowy lub do plików z szablonem naszego bloga.

Kod wklejamy w odpowiednim miejscu szablonu, zaraz przed końcem sekcji <bodygt;. Jeśli korzystasz z Bloggera, wejdź w zakładkę Template -> Edit HTML i tam dodaj kod.

Wracamy do GA i klikamy Done. Blog może pojawić się na liście z adnotacją tracking not installed, ale po kliknięciu na informacje szczegółowe widać już, że kod jest dodany poprawnie.

Życzę miłej zabawy z GA. :D

Komentarzy: 2

Anonimowy napisał (napisała)...

witam, zrobiłem tak jak piszesz, na GA mam komunikat: Receiving Data (wraz z zielonym 'ptaszkiem') oraz niżej wiadomość z Goals'ami, ale nie wiem co mam zrobić, bo statystki się nie wyświetlają. Doidałem nawet dwa Goals'y jeden z linkiem do strony głównej a drugi do jednego z artykułów ale nadal nie mam żadnych danych. Z mojej strony korzysta sporo osób a nie wiem w czym problem, pomożesz? Prosze pisz na maila:

gmail123@o2.pl

Z góry dziękuje.

Krzysztof Lis napisał (napisała)...

Statystyki zaczną się wyświetlać następnego dnia po zainstalowaniu. No chyba, że wybierzesz sobie inny zakres dat do wyświetlenia. Domyślny kończy się na wczoraj.