Za promowanie Firefoksa z Google Toolbar możesz dostać nawet jednego dolara. Za polskich użytkowników będzie to z tego co mi wiadomo 10 centów.
Dziś nieco o bardziej intensywnym i efektywnym promowaniu tego produktu.
Jak wiadomo, jednym z produktów do promowania w skierowaniach AdSense jest internetowa przeglądarka Firefox z zainstalowanym paskiem narzędzi Google. W odróżnieniu od zwykłych reklam kontekstowych, autor witryny może (i powinien) intensywnie promować produkty ze skierowań, zachęcając do ich instalacji. Dziś kilka słów na temat tego, jak można to skutecznie robić.
Na początek warto zauważyć rzecz być może oczywistą -- użytkownik Firefoksa nie ściągnie i nie zainstaluje sobie go w wersji z paskiem Google. Można to przyjąć za pewnik, choć niewykluczone, że kilka wyjątków się pojawi. Zatem można sobie odpuścić promowanie tego produktu jego użytkownikom. W zależności od witryny może być to kilkadziesiąt procent użytkowników. Na tym blogu na przykład większość gości korzysta z Firefoksa. Internet Explorer jest dopiero na drugim miejscu w rankingu popularności.
Może się wydawać, że idealnym miejscem do promowania Firefoksa będzie każdy blog / witryna o tematyce internetowo-komputerowej. Uważam, że tak nie jest, bo spora część internautów o długim stażu nie korzysta już z Internet Explorera. Z tego względu lepszym miejscem do umieszczenia przycisku referującego będzie witryna kierowana do osób dopiero zaczynających karierę w internecie. Lub taki blog, na którym takich ludzi jest większość.
Jak ograniczyć wyświetlanie reklamy dla użytkownika Firefoksa? Na przykład z pomocą prostego kodu PHP, wyświetlającego warunkowo przycisk do promowania tylko gdy użytkownik korzysta z innej przeglądarki. To rozwiązanie jest dobre dla blogów hostowanych na własnym serwerze. Gdy korzystasz z bloga w serwisie blogowym, sprawa jest znacznie trudniejsza. Taki serwis zazwyczaj umożliwia jedynie edycję szablonu, z pomocą więc musi przyjść odpowiedni skrypt w języku Java Script.
Przykład takiego kodu znajdziesz na witrynie Explorer Destroyer. Posiada on trzy poziomy intensywności zachęcania do Firefoksa:
Wybór poziomu intensywności pozostawiam Tobie, na jednym z moich blogów zastosowałem ten pierwszy. Moim zdaniem dwa pozostałe mogą powodować wrażenie, że autor witryny jest amatorem, bo nie potrafi porządnie jej napisać. :)
Skrypt jest oczywiście darmowy. To też ważna sprawa.
Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód
Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)
Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!środa, 25 kwietnia 2007
Intensywne promowanie Firefoksa
Opublikował Krzysztof Lis o godzinie 09:25
Etykiety: AdSense
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Komentarzy: 5
Ja polecam zastosowanie sztuczki, którą opisałem w tym artykule: http://www.skutecznypartner.pl/articles.php?id=46
A po co od razu się uciekać do JavaScript czy PHP? Trochę to bezsensowne. Wystarczy CSS.
Nie umiem w CSS sprawdzić jaką przeglądarkę posiada gość i warunkowo zaserwować mu kawałka kodu.
W CSS można byłoby pokusić się o widzialność tylko w IE, ale co z innymi przeglądarkami? Chociaż razem z Operą - stanowią kilkanaście procent przeglądarek wykorzystywanych przez internautów.
Ja i tak robię wszystkie strony w PHP (wygoda - include :))
Więc kilka linijek kodu nie stanowi dla mnie problemu - efekt gwarantowany nawet przez Goździkową xD
Napisz komentarz