Google

Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód

Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)

Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!



niedziela, 23 września 2007

Linki (3) - systemy wymiany linkow

Dziś o kolejnym sposobie na zdobywanie linków prowadzących do naszej strony. O systemach wymiany linków. Nie ma to nic wspólnego z jednym z moich ostatnich artykułów o zarabianiu na linkach. ;)

System wymiany linków jest rozszerzeniem pomysłu ręcznego dodawania linków do naszych stron i ręcznego umieszczania linków u innych. Za pomocą takiego narzędzia dodajemy nasz link do systemu i będzie się on konsekwentnie dodawać do stron uczestniczących w systemie. W systemach, z których korzystam, każdy link ma swoją wartość. Droższe są linki umieszczone na lepszych stronach, np. stronach głównych witryn. Tańsze na podstronach. Punkty, którymi opłaca się linki, zdobywa się... umieszczając linki na naszych stronach. Czyli dodając strony do systemu.

Są systemy wymiany linków stałych i linków losowych. Mnie się pomysł umieszczania linków losowych nie podoba. Żyję w przekonaniu, że Google patrzy dziwnym okiem na linki zmieniające się przy każdym odświeżeniu strony albo nawet co 24 godziny. Z drugiej strony nad linkami statycznymi mamy lepszą kontrolę. Wiemy bowiem (można to sprawdzić), na której stronie link się znajduje i można coś z tym zrobić. Na przykład można usunąć ten link, zgłosić administratorowi niezgodność stron z regulaminem, itd.

Opiszę dziś pokrótce dwa systemy wymiany linków stałych, z których korzystam: Link Vault i LinkMe. Oba linki partnerskie. Wszystkie kolejne też będą takie. Później wyjaśnię dlaczego.

Zaczniemy od LinkMe.

Jest to polski system wymiany linków stałych. System podwójny. Można nawet zaryzykować, że są to dwa równoległe systemy. Oba polegają na tym samym:

  1. dodajesz stronę do systemu, określasz jej kategorię, wybierasz ilość linków czy boksów linkowych,
  2. umieszczasz na niej kod odpowiedzialny za umieszczanie linków (dla każdej witryny inny),
  3. moderator akceptuje stronę, jeśli znajduje się w indeksie Google i spełnia warunki regulaminu,
  4. dostajesz punkty za stronę,
  5. wydajesz punkty na umieszczanie linków.
Analogicznie wygląda akceptowanie linków. Dodajesz link, administrator go akceptuje, zaczyna się wyświetlać.

Napisałem, że funkcjonują dwa systemy równoległe, bo... jest system elite dla stron wartościowych i system slim dla pozostałych (katalogi stron i inne równie szajsowate stronki).

Dzięki oddzieleniu ziarna (elite) od plew (slim), nasze linki będą bardziej wartościowe. Oczywiście dotyczy to linków w grupie elite. Trzeba jednak pamiętać, że system nie od początku miał podział na te dwie grupy. Z tego powodu trochę mało wartościowych stron jest w elite. O przynależności do danej grupy decyduje administrator systemu. Również linki są akceptowane przez moderatora. Dzięki temu mamy wartościowe, zgodne z regulaminem strony i zgodne z regulaminem linki na naszych witrynach.

Warto wspomnieć, że niekiedy administratorzy się mylą. To naturalne, w końcu są to ludzie. Mnie zdarzyło się, że jeden z moich blogów, pisany od ponad roku, z unikalną treścią, całkiem nieźle zaindeksowany przez Google wylądował w grupie slim. Trzeba też koniecznie powiedzieć, że kontakt z administratorami jest całkiem dobry. Chociażby przez forum. I to jest jedna z wielkich zalet tego serwisu.

Na sumę punktów otrzymanych przez daną witrynę wpływ mają między innymi: Page Rank strony (np. PR=3 -> 700 punktów, PR=4 -> 1 000 pkt), zaindeksowane przez Google podstrony serwisu, ilość miejsc do umieszczania linków (5 -> 300, 15 -> 500) lub boksów (5 -> 500, 15 -> 700), ilość linków przychodzących i wychodzących.

System ma też program partnerski. Polecając użytkownika otrzymamy dodatkowe 20% jego punktów. On oczywiście na tym nie traci. Punkty dostaniemy jeśli w ciągu 30 dni od zarejestrowania w programie administracja zatwierdzi jakąś stronę danego użytkownika. Dlatego właśnie używam w tym artykule linków partnerskich. :)

Ciekawe funkcje ma narzędzie do dodawania linków. Linki mogą być publikowane jako linki lub jako boksy (link + tekst + adres, za umieszczanie boksów dostajemy więcej punktów). Jednocześnie obok każdego linka w boksie możemy zlecić umieszczanie losowego tekstu, który sami definiujemy.

Ostatnio wprowadzono ciekawostkę, mianowicie możliwość sprzedawania innym uzyskanych punktów. Niestety dotyczy to wyłącznie punktów uzyskanych w ramach programu partnerskiego. Dlaczego tak, nie jestem w stanie powiedzieć. Sam się zastanawiam.

Ile można tu uzyskać punktów? Blog o moim Volkswagenie T3 wart jest według systemu ponad 1 700 punktów w systemie elite.

Aby zapisać się do LinkMe, kliknij tutaj. :)

Teraz pora na Link Vault.

Link Vault to zagraniczny system wymiany linków. Obsługuje również polskie strony i jako jeden z języków do wyboru jest język polski. Z jednej strony więc otrzymujemy sieć o olbrzymim, międzynarodowym zasięgu, do promowania naszych stron w obcych językach. Z drugiej strony możemy wybrać język polski, więc nasze linki będą na stronach w odpowiednim języku.

Jednocześnie autorzy serwisu mają dość ścisłą politykę odnośnie dodawania witryn do systemu.
  • Witryna musi być odpowiednia dla czytelników w dowolnym wieku.
  • Nie może być kopią DMOZa albo dowolnej innej strony, zawierać spamu, nie może być katalogiem stron.
  • Nie może zawierać pornografii, materiałów dotyczących hazardu, broni, leków.
  • Musi być widziana w głównych wyszukiwarkach.
Te same warunki dotyczą zarówno witryn jak i odnośników. Procedura rejestracji i dodawania witryn i linków w serwisie jest praktycznie taka sama jak w LinkMe. Dodajemy od jednego do trzech anchor tekstów i określamy jak często mają się one wyświetlać. Określamy ile linków ma być publikowanych dziennie, do jakiej kategorii należy strona i w jakim jest języku.

System tak samo posiada program partnerski.

Jest tu jedno ograniczenie dotyczące oglądania witryn, na których znajdują się nasze linki. W ciągu miesiąca w darmowej wersji systemu można takich zapytań wysłać 500. Spokojnie to wystarcza na potrzeby pozycjonerów posiadających kilka witryn.

Mam wrażenie, że linki tu są sporo tańsze niż w LinkMe. O ile w LinkMe jeden link kosztuje kilka-kilkanaście-kilkadziesiąt punktów, tu można mieć np. 80 linków za 40 punktów. Z tego powodu mam na koncie za dużo punktów i nie mam co z nimi zrobić. Jednocześnie warto wspomnieć, że niestety sporo spamu się między palcami administracji przesypuje. Trudno się dziwić, jak anglojęzyczny moderator ma wyłuskać z systemu polskojęzyczny spam taki jak ten?

Jest jeszcze jedna istotna wada systemu. Nie działają w nim polskie litery! Polskie litery w linkach zostają zamieniane w jakieś krzaki. Aby tego uniknąć, do opisu linków (anchor tekstu) należy używać wyłącznie liter bez ogonków. Jest to niekiedy bardzo trudne i jeśli nie będziesz mieć takiej możliwości, daruj sobie ten system...

Na potrzeby pisania tego artykułu przejrzałem sobie, na jakich witrynach umieszczane były moje linki. Generalnie nie jestem zadowolony. Zdecydowanie ten system potrzebuje lepszej moderacji i pilnowania treści polskich stron. Cóż z tego, że administrator przegląda stron, skoro język polski jest mu chyba obcy. W przeciwnym wypadku spam nie miałby swojego miejsca w systemie. Jeśli jednak masz strony anglojęzyczne, z pewnością będzie Ci łatwiej je wypromować tu a nie w LinkMe.

Jeśli jednak chcesz zarejestrować się w Link Vault, kliknij tutaj.

Podsumowanie

Gdyby ktoś zapytał mnie, który system wymiany linków wybrać, postawiłbym na LinkMe. Dlaczego?
  • Support w języku polskim.
  • Dwie kategorie stron, zatem linki są bardziej wartościowe.
  • Można handlować punktami.
  • Działają polskie litery.


Jeśli dopiero po przeczytaniu tego artykułu zamierzasz zapisać się do Link Vault albo LinkMe, skorzystaj z umieszczonych tu linków partnerskich. ;)

Komentarzy: 0