W dzisiejszym krótkim poście powiem kilka słów na temat linków partnerskich. Jak się je tworzy, używa i dlaczego jedne są lepsze, niż inne.
Przykład linku partnerskiego na przykładzie księgarni Lideria:Blogging. Przewodnik
Wskazany fragment służy za identyfikator partnera. W innych sytuacjach nazwa tego parametru to np. refid albo zwykłe id. Jeśli ten sam fragment pojawia się w kilku linkach, można być pewnym, że to właśnie identyfikator partnera.
http://www.lideria.pl/sklep/opis?nr=31424&idp=393
Niektóre programy partnerskie oferują inny sposób budowania linku partnerskiego. Przykładowo Złote Myśli tworzą link poprzez dodanie nie parametru a adresu pliku. Zamiast więc tworzyć link w sposóbhttp://zlotemysli.pl/?ksiazka=numer&inneparametry=costam&numerpartnera=takitoataki
linki tworzy się tak:http://zlotemysli.pl/identyfikatorpartnera.php?ksiazka=numer&inneparametry=costam
Dzięki temu link dla internauty, który nie zna tego programu partnerskiego wygląda nieszkodliwie i nie pojawia się u niego syndrom "psa ogrodnika".
Warto ten identyfikator wybrać jakiś nieszkodliwy, zbliżony do pojawiających się na normalnych witrynach, np. opis.php albo main.php a nie wpisując swój nick (np. extrawertyk.php) czy cokolwiek innego (aaaabbccc.php).
O ukrywaniu linków partnerskich wspomnę innym razem.
Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód
Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)
Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!środa, 24 stycznia 2007
Linki partnerskie - podstawy
Opublikował Krzysztof Lis o godzinie 14:07
Etykiety: linki partnerskie, programy partnerskie
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Komentarzy: 0
Napisz komentarz