Google

Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód

Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)

Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!



poniedziałek, 15 stycznia 2007

Programy partnerskie - wprowadzenie

Dziś postaram się wyjaśnić czym są programy partnerskie (PP) i na czym polega zarabianie z ich pośrednictwem.

Program partnerski polega na tym, że firma sprzedająca towary lub usługi oferuje prowizję dla osoby, która poleci im klienta. Tak, jakbyś stał z reklamą na ulicy, kierował gości do sklepu mięsnego i dostawał złotówkę od każdego kupionego przez człowieka kilograma mięsa. Możesz stać z reklamą ale też możesz zachęcać potencjalnych klientów w inny sposób, np. swoich znajomych poprzez prywatne rozmowy telefoniczne. Firmy praktycznie nie interesuje, skąd biorą się poleceni przez Ciebie klienci, jedynie oczekuje ona byś nie wykorzystywał spamu i innych technik, które mogą narazić na szwank ich dobre imię. Wszystko to jest zawsze precyzyjnie spisane w regulaminie programu.

Co jest fajnego w programach partnerskich z punktu widzenia osoby, która chce zarobić w internecie na blogu? Przede wszystkim szerokie spektrum możliwości polecania klientów, zwłaszcza w przypadku tych lepszych PP.

Ja korzystam z programu partnerskiego wydawnictwa Złote Myśli (Złoty Program Partnerski - ZPP). Daje on prowizję aż do 40% ceny sprzedawanych przez wydawnictwo książek. O szczegółach pisać na razie nie będę, wspominam o tym PP tylko dlatego, że na nim opieram swoje przemyślenia i na nim się "uczyłem" i uważam, że warto to tu zaznaczyć.

ZPP jako podstawową formę promocji przyjmuje najzywklejszy link. Link ten zawiera kod, który pozwala zidentyfikować Ciebie jako osobę, która ten link przygotowała. Link ten możesz wykorzystać w najróżniejsze sposoby:

  • zwyczajnie, jak linki na stronie internetowej, np.:
    Angus Mcleod - Blogi od A do... sławy i pieniędzy

  • wykorzystując obrazek, np.:

  • korzystając z przygotowanych przez ZM boksów reklamowych (tego nie mogę tu pokazać, bo Blogger nie pozwala na dodawanie JavaScriptu do postów na blogu),

  • wysyłając link znajomym przez Gadu-Gadu, pocztę elektroniczną, dodając go jako podpis do emaili czy wypowiedzi na jakimś forum dyskusyjnym, etc.,

  • rozdając przygotowane przez ZM darmowe wersje książek, wyposażone w Twoje linki partnerskie, takie jak ta tutaj.
Inne programy partnerskie, np. program Allegro za dawnych czasów, wymagały instalowania na Twojej stronie bannera, który w najlepszym przypadku mogłeś sobie samodzielnie wybrać.

Dlaczego bannery nie są najlepszym wyborem? Choćby z tego względu, że bannery są bardzo popularne i ludzie są już nimi mocno znudzeni. Reklama bannerowa w internecie powoduje przede wszystkim irytację, w mniejszym stopniu zachęca do klikania. Jeśli chcesz mieć na stronie kawałek migającego obrazka, w który prawie nikt nie kliknie, spróbuj umieścić banner jakiegoś programu partnerskiego.

Blogi mają to do siebie, że ludzie piszą na nich swoje prywatne przemyślenia, podają odnośniki do obejrzanych przez siebie ciekawych stron, które uważają za warte polecenia, itd. I właśnie dlatego link tekstowy na blogu do jakiejś książki czy produktu, któremu poświęcisz całą wypowiedź (posta) będzie łatwiejszy do "przełknięcia" dla odwiedzającego niż wielka reklama obrazkowa.

Szczegółowo o metodach promocji PP z pomocą bloga będę rozpisywać się w kolejnych postach.

Komentarzy: 0