Google

Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód

Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)

Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!



piątek, 23 lutego 2007

Reklama kontekstowa nie na blogi?

Na blogu “media café polska” w wywiadzie Czy można zarobić w Polsce na blogu? przeczytałem co następuje:

Drugie pytanie: Umieścił Pan reklamę kontekstową Google AdSense. Czy na postawie przychodów z niej uzyskanych, może Pan powiedzieć, że reklama kontekstowa jest dobrym źródłem dochodu dla autora blogów?
Moja odpowiedź: Na tym poziomie to nie ma żadnego znaczenia. Po 6 miesiącach blogowania "zarobiłem" chyba 0,54 centy (których zresztą nie otrzymałem, o co nie mam pretensji do Google), ale też celem mojego bloga nie jest zarabianie. Na życie zarabiam doradztwem biznesowym i strategicznym w mediach.
Blog faktycznie nie jest ukierunkowany na zarabianie, co widać po umieszczeniu reklam (by zobaczyć reklamy trzeba przewinąć stronę), ale zarobki są dla mnie zaskakująco niskie.

Autor podaje, że jego bloga odwiedza miesięcznie 7 000 osób. U mnie jest rzędu 500-800 osób dziennie (ale nie wiem, czy to są wyświetlenia strony, czy wizyty -- załóżmy optymistycznie, że wizyty). I ja od założenia bloga (o którym pisałem wczoraj w notce "Wizyty na blogu - statystyki"), przez pół roku, zarobiłem na nim ponad 130$.

Komentarzy: 0