Google

Zarabianie na blogach - jak zbudować pasywny dochód

Blog przeniesiony. Zajrzyj na nowy blog o zarabianiu na blogach. :)

Subskrybuj RSS tego bloga i czytaj artykuły gdy tylko się pojawią!



sobota, 24 lutego 2007

Zarobki na blogu - statystyki

Pisałem tu ostatnio ("Wizyty na blogu - statystyki") jak ładnie wzrastają statystyki odwiedzin każdego regularnie odwiedzanego bloga. Wczoraj polemizując z wpisem na "media café polska" ("Reklama kontekstowa nie na blogi?") napisałem, że zarobiłem na wspomnianym blogu 130 dolarów za reklamy AdSense. Dziś sprawdziłem, jak to wyglądało na przestrzeni sześciu miesięcy od jego założenia.

Największym zaskoczeniem dla mnie było, że 10% wszystkich zarobków z tej strony pochodzi z ostatniego tygodnia. Po tym odkryciu zaimportowałem (w pliku CSV) raport pokazujący statystykę na poszczególne dni. Wrzuciłem do Open Office i z ostatniej kolumny (tam, gdzie jest ilość zarobionych pieniędzy danego dnia) zrobiłem średnią tak, by wartość na dzień X pokazywała średnie zarobki z tygodnia poprzedzającego dzień X. Czyli zrobiłem sobie rozkład tygodniowej średniej zarobków w czasie. Wygląda to tak, jak widać poniżej.



Wniosek nasunął mi się jeden -- przebieg tej średniej jest podobny do przebiegu ilości miesięcznych wizyt (być może gdybym dysponował danymi odnośnie ilości wizyt dziennie, miałbym podobny wynik, niestety moje statystyki odwiedzin nie pokazują ich z taką dokładnością). Zrobiłem sobie też wykres średniego tygodniowego eCPM (zarobków na tysiąc wyświetleń strony) -- nie wykazywały takiego rosnącego trendu. Zrozumiałem z tych dwóch wykresów, że zarobki na tym blogu zależą w pierwszej kolejności od ilości ludzi, którzy go czytają.

Skoro tak, widać, że muszę regularnie tworzyć coraz to nowe wpisy na tego bloga. Nic tak nie motywuje jak widok efektów własnej pracy, prawda?

Komentarzy: 0